maandag 16 augustus 2010

Home sweet home!

Na 2 weken klussen, uitpakken en opruimen zijn we aardig gesetteld in ons nieuwe huis. We genieten er elke dag van. Er moet nog best het een en ander gebeuren, maar dat gaat nu steeds met kleine beetjes tegelijk. De eerste dagen werkten we in een Nederlands tempo in huis en dat was niet zo slim. Zweten, zweten, zweten en om 20.00 uur uitgeput naar bed. Daar moest verandering in komen, dus nu wat rustiger aan. Martijn is overdag aan het werken en dan schuif ik wat met meubels, koop wat spullen die we nog missen, probeer het huis een beetje schoon te houden en zorg dat onze fantastische koelkast gevuld blijft.

Het vele thuis zijn begint zo langzaamaan toch een beetje te vervelen, dus ben ik op zoek naar een baantje. Er zijn veel mogelijkheden, maar het is allemaal ver rijden en verdient hooguit 8 gulden per uur. Dat is even wat anders dan in Nederland. Maar goed, iets te doen hebben is ook wat waard.
Dit weekend kreeg ik ineens een telefoontje van een stel hier verderop in de straat. Zij hadden via via gehoord dat ik werk zocht en zij zochten oppas voor de kinderen op donderdag en vrijdag. Vandaag ben ik even bij ze langs geweest en donderdag ga ik beginnen. Lijkt me erg leuk!

Af en toe ga ik even met een andere buurvrouw kijken bij een nestje puppies. Die zijn zooooooo schattig! (zie foto's) Misschien zit onze toekomstige waakhond er wel tussen!
Iedereen heeft hier een waakhond en dat maakt een wandelingetje door de buurt vrij lastig. Veel honden lopen gewoon los en dus is een stok handig om vervelende honden van je af te kunnen slaan. Liever met de auto dus....
Er zijn ook honden in de buurt die heel regelmatig blaffen. Als er vliegtuigen over vliegen (wat een aantal keren per dag gebeurd en dan echt vlak langs ons huis) gaan alle honden helemaal los. Het duurt even maar dan is de rust wedergekeerd. Het is wel eens vervelend, maar je went er aan.

Waar we verder een beetje aan moeten wennen is het verkeer hier. Links en rechts inhalen mag, knipperlichtgebruik is zeldzaam, voorrang is nooit vanzelfsprekend en soms staat er ineens iemand midden op de weg stil om even een praatje te maken met een bekende. Er wordt hier volop gebruik gemaakt van de claxon en dat is meestal om iemand te groeten of om aan te geven dat je even voor mag gaan. Of natuurlijk als je te lang stil staat voor het stoplicht, maar dat doen wij opgefokte Nederlanders ook altijd, dus dat is niets nieuws.

Het eiland is echt prachtig nu. Door de regen van de afgelopen tijd staat alles in bloei en is groen, dus prachtig om te zien! Ook onze tuin is mooi in bloei. Via de link hieronder kun je ons huisje en tuin bewonderen!
In en om het huis

12 opmerkingen:

  1. Hee Nynke en Martijn,

    Ziet er goed uit dat leven op Curaçao, lekker om je eigen plekje te hebben. En ook wat om handen, dat is ook lekker. Kun je ook weer genieten van je vrije tijd.
    Het regent hier en het lijkt alsof de herfst al is begonnen, dus geniet vooral van de zon.

    Kussie Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er mooi en gezellig uit! Grappig om jullie meubels in een ander huis te zien. En ben redelijk jaloers op jullie buitengedeelte, heerlijk zeg! Volgens mij zou 't voor mij niet goed zijn daar te zijn, lekker weer, wijntje, sigaretje..... Elke dag, pff.... Fijn hoor!! Ik zeg: tot snel, haha! x Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Tinus en Nynke,

    Leuk om alles zo te lezen! Top van je nieuwe oppasbaantje, Nynk! Hoe heeft Martijn het op zijn werk?

    Wij zijn druk met de voorbereidingen voor 15/10. We hebben er echt ontzettend veel zin in! Eerst nog even een weekje met paps naar Roemenië en Hongarije... We vertrekken donderdag.

    Het 'claxeren' herken ik erg van Azië, daar is het ook zeer normaal, en is het ook een soort van groet. Kan inderdaad behoorlijk irritant zijn.

    En ow ja: Jullie moeten wel even een mailtje sturen wanneer jullie iets nieuws hebben geplaatst, want we krijgen daar geen mailtje van!

    Succes met alles, we denken aan jullie!

    Liefs, Lieven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai liefies,
    Wat een leuke foto's. Nu heb ik helemaal een goed beeld, ook na de 'rondleiding' met de laptop.
    Ik puzzel nog over die link in het blog, voor automatisch bericht.
    Handig gedaan, die foto's zo in een link, knap hoor.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wauw, ziet er prachtig uit! De foto van jullie huis is precies dezelfde als op de kaart, niets gelogen dus ;)
    Fijn dat je nu een oppasadres hebt, houdt je van de straat, hè.

    Het lijkt me erg leuk om je te spreken via skype, ik weet niet precies wat een handige tijd is, maar ik ga het gewoon regelmatig proberen.

    heel veel liefs
    ruth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Nynke. Heb je er wel eens over gedacht om een boek van jullie avontuur te gaan schrijven? Wat kan jij leuk en beeldig schrijven. Ik heb de foto's gezien en ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje jaloers ben, helemaal nu als ik naar buiten kijk......regen, regen en nog eens regen. De enige vergelijking met jullie is dat hier ook alles goed groeit en bloeit. Maar even over het werken, ik dacht dat jij lang ging relaxen op het strand met je billen bloot, melk drinken uit een cocosnoot. Ga je nu al vertellen dat je aan het werk wilt. Je lijkt wel een vrouw!!!! erg wispelturig ;-) Ik zal je maar niet gaan belasten met Emaus verhalen, dat hoor je volgend jaar wel. Maar ik (wij) hebben erg veel zin om bij jullie op de koffie te komen. Nog een paar nachtjes en dan........... is het APRIL!
    Groet en knuffels
    Je ex collega
    Arijan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeeminee Nijn,

    Wat een heerlijke villa! En je hebt gewoon een inloopkast!!! Wat leuk om weer wat meer te zien zo. En wat gaaf dat je gaat oppassen twee dagen, heerlijk om ook een beetje je eigen ding te doen.
    We kunnen weer skypen hoor. Kuur doet wonderen en kan gewoon weer lekker kletsen. De hete aardappel is geslonken tot een minikrieltje..haha.
    Ik ga het morgen proberen samen met Maxje.

    Big kiss from your sis

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi daar,

    Jeeeeetje wat super om het allemaal te lezen en te zien. Dik verdiend na al dat harde werken.

    Dikke knuffel Claudia
    ps; Arijan heeft nu nog meer zin om langs te komen hoop dat hij een beetje te temmen is tot april hahahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee stelletje hazen,

    super goed geregeld dat blog gebeuren! En hardstikke gaaf allemaal. En wat is er aan de hand daar, ik zie nergens brommers op de fotos...

    Ook erg leuk om over die bekende plaatsen te lezen, ik heb al helemaal zin om op bezoek te komen! In je kakkerlakken zwembad heb ik 3.5 jr geleden nog mijn baantjes getrokken...
    Hebben jullie al veel duiktripjes gemaakt?

    Hier gaat alles lekker door. House warming op 16 okt gaat m niet worden, want we krijgen 1 nov de sleutel van snipln 30.

    Groetjes daar, en hopelijk tot snel,
    Pat en Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zooo... daar is hard gewerkt... en wat ziet het er gezellig uit meteen!!!
    boven de foto staat 'huisje' van mij mag je de 'je' weglaten hoor.... het is net een villa!
    wel lekker dat je kan oppassen hoor... je moet toch wat te doen hebben lijkt me... jij bent geen typ om stil te zitten!
    geniet maar heeeel erg van het lekkere weer daar want hier is het regen regen en regen... drama dus...

    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oke bij deze officieel jaloers. Wat een mooi stekkie hebben jullie. En dan die puppie's.... Super. Wij zitten nog steeds te kijken wanneer we gaan langskomen hoor. En als ik die foto's zie duurt dat niet lang haha.
    Veel plezier,
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Nynke en Martijn,
    Wat ziet het er allemaal geweldig uit!!! ik krijg er zin van in vakantie;)
    Leuk dat je gaat oppassen. Kan me best voorstellen dat de hele dag thuis zitten ook niet alles is. Al zit je toch op zo'n mooi eiland.
    De puppy's zijn onwijs schattig.

    Groetjes van Ilse

    BeantwoordenVerwijderen